måndag 14 juli 2008

Apropå hästar så kan min nya både hopp, dressyr och kort galopp. Inte illa pinkat för en lastgammal travare. Som inte blivit riden på åtta år. Utrustningen behövde jag inte oroa mig för, jag fick med två sadlar, fem träns och fyra sadelgjordar, så jag har micklat ihop grejerna till något som ändå bara hjälpligt passar henne.

Vacker är hon också, och eftersom sommarens slut innebär två val; ett - slakt, eller två - betala slaktvärde, så blir jag nog med häst, för inte kan jag låta den här gå till slakt. Fast hon får nog fortsätta bo på landet. I Stockholm rynkar man på näsan åt fd travare.

Men hon är vacker och vänlig och lätthanterlig, och ser inte ut som en gammal travare, och är snäll mot hundarna, så jag är nöjd.

Apropå hundarna så har den lilla hunden följt med ut när vi ridit, och vi har konstaterat att han springer nästan lika fort som hästarna när de går i full galopp. Det är rätt snabbt för en liten tonåring det.

Inga kommentarer: