fredag 11 februari 2011

Det blåser storm ute och snöar därmed på tvären. Kan ju säga att just IDAG är jag inte megasugen på det här med häst, men annars så...

Var på återbesök och ny röntgen av benet i onsdags och allt såg fint ut. Sju veckor kvar i ställning och utan att belasta benet, sen får jag börja gåträna. Men när doktorn sa att efter fyra veckor till skulle benet vara läkt, bara försvagat, så lyckades jag (nästan med våld) DRA ur honom att det skulle väl visst gå att rida redan då, bara jag inte hade foten i stigbygeln.

Bra att veta... typ.. för jag tänker ju inte rida då... kanske...

På tisdag ska Tilly på återbesök hon med, hos både John och Michel. Ska be Michel ta en titt på hennes ryggplåtar, för de där kotorna som sitter när varandra var equiterapeuten mycket orolig över, medan John tidigare sa att de inte låg FÖR nära, så kan vara intressant att få ett tredje utlåtande. Tjejen som Tilly står hos hjälper mig med att köra dit henne, fantastiskt snällt. Längtar väldigt mycket efter att få träffa henne.
Här är en bild på Tillys bakhov, tagen med risig mobilkamera, men man ser ändå hur häftigt färgad den är:

Var eg det jag gick in för att skriva =) Det, och för att uppdatera lite lite grann i alla fall, även om jag inte har vare sig något vettigt eller något hästigt att skriva.

2 kommentarer:

Birgittas hästsida sa...

Hur går det med Tillys träning då? Funkar det bra med tjejen som hjälper dig?

Filippa sa...

Birgitta: Jag vet faktiskt inte mer än vad hon talat om i sms, jag har inte kunnat åka dit själv än. Planerade att åka dit imorgon för att se henne rida, men det är nog uteslutet nu, alltså, köra min automatbil kan jag ju, det är gå utanför i snön som blir knepigt...

Får se henne på tisdag och se hur hon verkar, sen ska hon ju inte ridas igen på en vecka, så då blir påhälsandet uppskjutet igen.

Men av smsen att döma så går allt bra, Tilly är pigg och positiv, och det är ju huvudsaken.