söndag 11 maj 2014

Fina T och jag haver nu tävlat i dagarna två, igår hoppning och idag dressyr. Vi förbereder oss för fälttävlan med andra ord. Igår skulle vi egentligen tävlat en meter och sen 110, men rundan hon gjorde i enmetersklassen var så klockren och tvärlydig att jag avanmälde och åkte hem istället (mycket besviken häst när rundan var slut för övrigt: "MER!") Så det känns ju mycket bra, och en meter känns för övrigt så galet lågt nu.

Idag en maxad LC och hon var en aning matt på framridningen, och eftersom ridskolans ponnyer gick i hagarna runt omkring var hon även rätt spänd, men hon var fasen snyggast på framridningen till slut när hon slappnade av. Spände till och gjorde ett hyfsat program väl inne på banan, jag får vara nöjd så länge, fast jag vet ju att hon kan mer mycket mer. Red i alla fall ihop knappa 66%, men då var det väldigt snällt dömt... tror jag, eller så var alla andra ännu mer kassa än vi. Låg på första plats när jag lastade och åkte hem, men då var knappt halva startfältet kvar, så det lär väl knappast hålla i sig (klassen är inte klar än).

Nästa helg årets första fälttävlan! Tjoho!

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Så roligt! Tänk vad härligt att all den där långa vilan inte var förgäves. Verkligen kul att läsa!

Filippa sa...

Ja, det känns faktiskt helt underbart. Hon är så sjukt fin just nu att det känns som att the sky's the limit - vågar inte ens skriva om det fullt ut här av rädsla för att, ja du vet, jinxa det.