onsdag 27 mars 2013

Sådär ja, nu finns det inte en del på min häst som inte är röntgad. Utan förändringar. Igår var hon halt på båda fram och när Chris släckt frambenen undan för undan så höll han för troligt att grundorsaken till alla problem var inflammation i knät höger fram (tror jag iaf, veterinärer pratar latin, men det var där hon till sist blev sprutad). Han röntgade som sagt också, gissningsvis för att utesluta lösa benbitar (vilket jag nästan hoppades på att det skulle vara - operabelt om inte annat).

Så återbesök om en månad och om hon är okej då så skulle han behandla hela hästen. Om hon inte är okej då så... ja då vet jag inte vad jag ska göra med henne faktiskt. Sälja är uteslutet även om hon kanske skulle fungera som promenadhäst (har ingen kontroll över var hon hamnar om nästa köpare skulle få för sig att sälja), avel är väl också uteslutet (kan ju inte avla om jag inte vet vad det är för fel). Då återstår bara att ta bort henne, och DET mina vänner....

Får passa på att höja Chris till skyarna igen. Trots stora förseningar igår så är han ändå lugn och pedagogisk och tar sig tid att prata och förklara. Vi var inte klara förrän halv sex igår, och kliniken stänger egentligen halv fem, men det var inget som märktes på honom eller som påverkade insatserna de gjorde. Han var nog rätt nöjd igår också eftersom han hållit på med det här i ett år nu, och äntligen förmodligen hittat grundorsaken. Det satt långt inne, och jäklar vad det kostat pengar och energi, men point of no return syns sedan länge i backspegeln. Plus att hon är ju värd det min prinsessa, OM hon blir frisk och hållbar så har jag ju en helt fantastisk häst i henne, både ridmässigt och i temperamentet (fast igår var hon bra sur igen).

1 kommentar:

Serafim sa...

Bara att hålla tummarna och hoppas på att det är knät. Synd att dom inte kan berätta vart de har ont någonstans!