torsdag 5 september 2013

Fortfarande inga radbrytningar. Be warned. Har nu ökat på programmet lite. Tömkör måndag, rider tisdag, vilar onsdag. Tömkör torsdag, rider fredag, och tömkör/vilar endera dagen på helgen. Fortfarande extremt lugnt tempo och långsam igångsättning - detta kommer få ta tid. Tömkörningen bara inriktad på lösgörning och lugnt huvud, "ridningen" enbart motion. Positivt är att allt sker med bett, och hon är sååå mycket stabilare nu. Jag är hundra gånger bättre på att tömköra henne stabilt än jag är i ridningen, så där får vi verkligen fint sug till bettet. Tom när hon travar och jag springer bakom kan jag vara stadig till bettet. Tackar gymträningen för det. Idag är det alltså mer tömkörning som gäller, och för att få till lite styrketräning där också tänkte jag försöka se till att den sker så samlat och kort som det bara går utan att det blir slitigt.

Inga kommentarer: