onsdag 30 oktober 2013

Jag har inte kunnat blogga på min vanliga dator, för den har fått spunk och visar inte längre internetsidor som den ska. Den fungerar i övrigt så det får vara så länge. Men hur som helst så gör det att jag måste blogga från mobilen = not going to happen, eller från min bärbara, som jag bara använder när jag sitter på möten. Vilket är exakt vad jag gör just nu. Intressant möte mao. Jag "tar anteckningar".

Hur som helst, så har vi ju givetvis ridit på mer än senast. Fortfarande kör vi mest uteritter på rakt spår, med syfte att motionera och få upp konditionen, men någon gång ibland, väldigt sällan, går vi in i ridhuset och gör något lite roligare. Och med roligare menar jag för både T oh för mig, för T blir MER än nöjd och glad när hon faktiskt får jobba.

Härom veckan gick vi in i ridhuset och så tog jag på mig sporrar eftersom hon varit lite seg utomhus. Det visade sig vara fullständigt onödigt, hon hade energi och arbetsvilja så det räckte (det är TRÅKIGT att vara ute tydligen), så sporrarna gav mig mer framåtbjudning än jag behövde. Men kul var det! Det kom framben!

Sen var det dags för bakslag igen, underlaget hade bytts i stallet från spån till spånpellets, och det tålde inte känsliga T som fick utslag, vätskande sår och gallor igen, samma som förra sommaren så jag inte visste varifrån det kom. Bytte underlag till halmpellets och tvättade tvättade tvättade, lät henne stå så länge hon var varm i benen, men red sen igen som vanligt. Hon är fortfarande inte helt ok, så det får mig ju att tro att hon inte helt tål halmpellets heller. Jag tror det är för att när pelletsen faller sönder så blir det för finkornigt och irriterar huden. Nu finns det torv att tillgå också, så då får jag se om DET är bättre.

Planen igår var ett nytt pass i ridhuset pga regnade katter och hundar, och då får jag givetvis ett sms om att hon tappat en framsko. Valde att strunta i det och prova att rida ändå då underlaget i ridhuset är mycket trevligt, och det gick utmärkt. Var sju hästar samtidigt, och det blev en hel del svängar, men hon var i vanlig ordning glad och positiv. Rider inte så länge i ridhuset, men provade att samla några steg här och där, och hon försöker verkligen. Lääängtar tills vi kan börja hoppa... Ska börja lägga in bommar och lite studs snart för att bygga styrka.

Inga kommentarer: