fredag 19 augusti 2011

Nej, Tillys gjord passade inte alls. Prövade ändå, för den måste ju inte sitta tight, men den satt FÖR löst och gled runt. Så han har bara blivit longerad, men i träns nu då (hejsan hoppsan, då gick det minsann bra att gå på fin cirkel utan att flyta ut, men han använder fortfarande HELA snöret). Så fick jag en sån smart idé från Maja, att använda ett grimskaft som gjord, vilket gjorde (hehe) att jag kunde sätta på honom gummisnodd. Så det är det vi gjort, han går max tjugo minuter och mest i trav, rätt ökentrist om ni frågar mig och jag är så sjuuuukt ridsugen att det liknar ingenting. Red honom i tio minuter igår för att trycka in den där vänsterbogen när han vägrade fatta högergalopp på volten. I helgen ska han ridas lite mer i alla fall, tänkte gå ut och gå med honom och hoppa upp lite då och då när det passar.

Tilly får jag hem på onsdag, då åker vi raka vägen till hoppträning, och efter det får de gå ut i lösdriften då jag åker på (min enda) semester i fyra dagar, och sen på måndagen efter så är det dags att flytta de båda till respektive hem. Och sen drar det igång! Tävling, träning, ordentlig ridning i ridhus....

Inga kommentarer: