tisdag 31 juli 2012

Hade ju träning igen igår, åkte denna gång hem till min tränare och hennes anläggning. Mmmm för underlaget i hennes ridhus, som verkar vara någon blandning mellan fibersand och vanlig sand, och som Tilly trivdes mycket bra på.

Jag vill ha ett eget ridhus!

Tilly gick hur som helst förskräckligt bra, vi fokuserar såhär långt givetvis enbart på att hon ska gå i en stärkande och uppbyggande form, vilket hon skötte alldeles fantastiskt bra, jag hade kunnat sitta där och galoppera hela dagen. Jag har ju en annan pad under sadeln nu så den är höjd i bakkant, och då placerar den mig mycket bättre och jag får en helt annan sits och inverkan. Att Tilly är så stabil hjälper givetvis till.

Rider på mitt hack med långa skänklar, och det är verkligen det perfekta bettet för henne. Ponnyhacket blir för tamt, och hon lägger sig i handen, men här kan jag vara lätt i handen och ändå ha ett stadigt stöd från henne själv. Tror dock det blir för skarpt att hoppa med senare, så där får jag fundera vidare (tänkt vad mycket enklare det vore om det bara gick med ett vanligt tredelat?)

Hon känns hur som helst faktiskt ganska stark och mjuk - hon går med egen bjudning och jag behöver inga ponnyskänklar som i början av igångsättningen. Nästa vecka hoppas jag kunna vara med på hoppträning, ska känna efter ordentligt hur det känns bara, för jag vill inte gå för fort fram, är livrädd att hon ska få fler inflammationer, men å andra sidan så vet jag ju att hon är frisk nu och behandlad, så hon BORDE inte ridas/kännas annorlunda än vilken häst som helst.

Inga kommentarer: