torsdag 5 juli 2012

Nej, veterinären visste inte heller vad det var för något. Massor av prover togs och jag får svar idag eller imorgon, men hon gissade att det var en bakteriell infektion. Något oupptäckt småsår här, och sen ett par veckor senare exploderar det.

Är tveksam till den teorin eftersom två andra hästar också har samma. En som står i stallet om nätterna (dock långt från Tilly), och i hage bredvid henne (men inte bredvid när hennes symptom startade), och en som står i stallet dagtid, men går i flock på bete på nätterna. Giftiga växter?

Anyway, hade gjort helt rätt som tvättat med Hexocil, och fick nu annat starkare schampoo av samma typ. Tvättade henne igår och redan idag såg det bättre ut. Tilly är redigt trött på alla badande kan jag meddela. Mest trött på den där kvarten mitt i då det ska verka och matte går och mockar så länge.

Veterinären tyckte att detta inte borde hindra en igångsättning, men jag väntar tills vi kommer iväg och upp på landet (söndag). Släppte henne dock i ridhuset idag och kan meddela att hon är åter sitt gamla jag, trippade på tvären dit och exploderade sen i brallande när jag släppte henne. Glad matte för det.

Bjuder på en liten trevlig bild som får illustrera vilken jäkla skitgris till häst jag har. Kan inte ha bädd här (ligger inte still), så har lösströ som jag då går igenom varje dag, ALLTING. Denna bild visar bara ena halvan av boxen, mitt i är det rent, men sen på andra är det precis lika rysligt. Den är lite mörk bara, hade lagt in nytt spån dagen innan, så så pass mycket ljusare ska det vara.


Inga kommentarer: