fredag 27 juli 2012

Här går dagarna sin gilla gång. Vi har förskräckligt mycket broms, så det blir inte direkt någon kvalitetsridning. Rider på kvällen, och då håller vi igång i trav och galopp. Hästarna får stå i lösdriften, där de lyckligt står inne precis hela dagen, och går bara ut på nätterna - inte optimalt med tuggtid osv såklart, men de väljer själva, och det är huvudsaken. Tyvärr kommer gräset ta slut där om max en vecka, och då blir det stall på dagarna och sommarhage på nätterna som gäller.

Har hunnit med en träning för MIN tränare i måndags, som gick över förväntan. Tilly var flåsig, men inte trött när vi var klara (red bara i en halvtimme, men det var VARMT). Sen red vi ut igen på tisdagen, och så har hon fått vila onsdag-torsdag (var tvungen att åka och hämta jääääätteviktiga pärmar i Sthlm igår, som visade sig vara inte alls särskilt viktiga enligt telefonsamtal en halvtimme innan jag var hemma igen). Om ett litet tag ska vi styra kosan mot ridhuset igen för en ordentlig genomkörare, och så blir det ridning på lördag och vilodag på söndag, innan jag rider en ny lektion på måndag.

Tilly känns fin, om än lite matt. Hon verkar inte ha tappat särskilt i kondition faktiskt, halleluja, men klart att hon är segare än vanligt med mindre styrka. Plus värmen, som jag bara konstaterar, inte klagar på, MEN för hästarnas skull önskar jag givetvis svalare väder och en aning regn.

Inga kommentarer: