torsdag 18 oktober 2012

Åh jag glömde ju en grej från igår också. Chris ville se henne riden, och för att jag skulle få känna om hon kändes annorlunda nu när han släckt hältorna. Hade ingen utrustning med, så fick låna av Ankan, men hon hade inget hack, så jag fick rida på bett. JAG hade heller inga grejer (fast det hade jag ju i bakluckan, men det var inget jag kom på just då), så fick sitta upp hjälmlös och i tunna sneakers.

Så, bett, inga skor, oriden häst, nyss sederad, och så tittade ALLA på... herregud vad hemskt det var. Hon var jätteseg, så fick driva i varje steg, tog naturligtvis inget som helst stöd på bettet, och när Chris bad mig sänka henne lite var det omöjligt. Usch, det kryper fortfarande i kroppen på mig när jag tänker på det, jag kände mig som en total nybörjare, kan bara tänka mig hur obegåvat det såg ut. Om jag bara hade sett mig rida där och då hade jag dissat mig totalt, tur då att jag vet att hon ju går som en dröm på hacket.

Hon ska ridas väldigt rund sen när vi fått bukt med ryggen, så då får hon bara gå på hacket sen eftersom hon trivs allra bäst på det och går att reglera på ett helt annat sätt. Bett får vi väl börja om med, igen, senare.

Inga kommentarer: