fredag 30 september 2011

Vilken underbar dag det har varit vädermässigt! Tänk att det är i princip oktober nu, och jag kunde rida i linne utomhus. Lagom varmt, luktar gott, vad kan vara bättre?

En överpigg häst kan vara bättre... En Tilly på mer havre är underbar i dressyren, explosiv i hoppningen... och odräglig utomhus. Allt var läskigt. Allt skulle man vända för. Det gick INTE att gå i form, nehejdå, för då SÅG man ju inte allt det läskiga!

Red bort till grustaget och galopperade uppför en gång, vilket jag trodde skulle räcka för henne idag med tanke på veckans intensiva träning, men icke. Fick avsluta med att först trava nerför hela storängen (800 meter lång) för att kolla eventuella skador från vildsvin, och sen galopperade jag tillbaka. Det räckte inte heller, så travade tillbaka igen, och sen släppte jag henne hemåt, och då sprang hon sådär fort så att jag satt helt still på ryggen. Hon går alltid att stanna och KAN omöjligt bocka i den där farten, så är det någon gångart jag är säker på så är det fulgalopp.

Påpekas bör att det räckte inte HELLER för damen som gladeligen tagit både en och två rundor till (tummen upp för konditionen), men jag bestämde att där fick det minsann vara nog, och så taktade vi hemåt för en välbehövlig dusch, som höll henne ren i hela 37 sekunder efter att jag släppt ut henne i hagen igen.

Inga kommentarer: