måndag 30 april 2012

Igår red jag min egen häst! Visserligen barbacka, och visserligen bara i skritt, men ändå! Fast ett par varv i trav tog jag ändå bara för att känna efter, och kunde inte låta bli att sitta och storle under tiden. Vilken trav hon fick! Åh hoppas hoppas vet säger okej den tionde, jag vill köra igång nu!

Annars är det same old same old mest hela tiden, min entusiasm inför hästpromenader är nere på oanade bottennivåer. Har börjat tömköra i alla gångarter, och det SER jättebra ut, men vad vet jag, jag ser ju knappt om en häst är halt.

Idag ska jag tvätta min häst som är så dammig att det tog en halv bomullsrulle för att tvätta rent där vet skulle spruta sist, för att sen imorgon äntligen klippa henne. Hon ser nämligen helt skabbig ut just nu, klippt i olika omgångar, dels helklippt i julas och sen klippt på olika ställen inför sprutor. Sen uteritt barbacka tror jag minsann.

Unghästens ägare är och åker skidor och jag har lovat att rida lite under tiden, så vi kanske också kan rida ut. Det är löshoppning på schemat i stallet imorgon, och lovade att hon skulle få vara med och hoppa där också.

Inga kommentarer: