fredag 22 juni 2012

Igår red jag min häst! Min fina häst, som inte visade ett uns reaktion på någon provokation, inte ens vid första travsteget. Och jag vet inte om det är för att jag är van vid att rida trippig PRE, eller om hon helt enkelt gick så pass mycket bättre, men herregud vad jag hade svårt att sitta på henne. Eller alltså, jag satt ju inte, jag red lätt, men bara det var svårt. Fyra varv trav i varje varv, därefter två varv i vardera galoppen, och vilken galopp!

Så nu väntar minst två månaders igångsättning, varav första tiden bara ridning varannan dag, men det är skitsamma, för nu är min häst frisk och vi är på banan!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt! Hoppas nu hon får förbli frisk!

Birgittas hästsida sa...

Så roligt att ni är igång igen. Vet ju hur frustrerande det är att bara stå och glo på sin häst och inte kunna rida :(.