söndag 5 juni 2011

Här kommer äntligen lite bilder, från dressyrtävling och terrängträning. Tyvärr blev det inte så himla bra bilder, eller rättare sagt, bilderna är nog lysande, det är objekten som inte är så strålande alltid. Var vänliga bortse från min kassa dressyrsits - det var världens minsta framridning och jag hade fullt sjå att hålla koll på alla andra ekipage, och struntade i sitsen. Har också suddat min ansikte, vill helst förbli anonym här, även om det kanske är lätt att ta reda på vem jag är om man anstränger sig lite.

Först här två bilder från framridningen, nedläggning i trav:



Här har jag tagit upp henne lite i formen, notera gärna att det är ridbanan och fotografen som lutar lite grann och inte vi ;)



Inna på ridbanan. innan start. Här är hon ganska lugn faktiskt, men det syns att hon redan nu släppt ryggen...

Och börjar gå bakom lod...



Resten var katastrofalt, så vi hoppar till terrängen istället.


Här ett ganska bra språng faktiskt, detta är någonstans i slutet av uppvärmningen, när hon lagt av med allt hoppande och skuttande MELLAN hindren (var ju KUL!)


Här kommer en sekvens där man tydligt ser det hon gör med rygg och huvud i sprången när hon blir lite osäker. Som ni ser så kommer vi perfekt, och hon hoppar upp sig perfekt. Jag är med, och mina händer är med, alla förutsättningar för ett perfekt språng finns där.



Men sen kör hon upp/bak med huvudet och tappar ryggen och jag hamnar i total obalans. Ibland landar vi på samma sätt efter hindret, men här landar hon även relativt okej och vi kan fortsätta framåt. När hon landar lika kråkigt som hon hoppar så stannar hela hon och ridningen upp annars och vi får lite grann börja om från början.



Här kommer det galna hoppet hon gjorde där hon började hoppa med bak innan fram och jag i ögonvrån SER hennes rumpa komma farande. Det märkliga är att F fotat detta i sekvens, och hon kommer PERFEKT på hindret, så jag fattar fortfarande inte vad hon gjorde.



Och här landar vi. Notera min fina sits, hon har kastat mig helt åt sidan. Jag är ofta glad över min goda balans... Här FÅR hon ett ryck i munnen, men jag kan inte se HUR jag skulle kunnat undvika det.





Och roligare än så blir det inte.

3 kommentarer:

Birgittas hästsida sa...

Hon ser väldigt snygg ut!

Trasselkvast sa...

Hon ÄR väldigt snygg! =) Och det är inte bara partiska matte som säger det, jag får alltid kommentarer om hur söt hon är var vi än är.

Frida Fransson sa...

snygg ponny! :)