måndag 6 juni 2011

Uteritt igår alltså, började med en låååång skrittrunda på en väldigt stenig och rotig stig eftersom damen ifråga var väldigt pigg. Nu fick hon lugna ner sig lite och lyfta på hovarna istället. När vi kom ut på grusvägen så travjobbade jag henne i låg form innan vi kom fram till ett lämpligt gärde där jag galoppjobbade henne, vilket gick över förväntan. Red ju på hacket, och hon har gått lite hackigt (haha) på det tidigare, blivit sur på förhållningarna och så, men nu verkar hon ha vant sig vid att det känns annorlunda och gick i riktigt trevlig form, om än bitvis rätt hängande i handen. Det tar jag dock som rätt positivt i det här skedet, att hon faktiskt går fram till handen så pass, och sen är ju inte hacket direkt gjort för att rida dressyr på. Avslutade med skritt/trav-övergångar på grusvägen hem, men då var hon rätt less på dressyrandet, värmen och flugorna, så fokuset var väl inte direkt på topp. Man kan inte prestera jämt heller.

Och det är väl det jag har att säga om den ridturen, så himla spännande är det ju inte med referat från uteritter, fast de är mysiga att rida. Det blir mycket lingon här i år i alla fall kan jag meddela.

Idag hade jag egentligen tänkt rida tidigt på morgonen eftersom det skulle bli 28 grader här igen, och eftersom hästarna ändå stod inne i natt, men blev befriad från utsläpp och låg då i sängen för länge. Så blir det ridning idag så blir det senare ikväll. Syster med 4-månaders är här, och då är det lätt att det bara blir bebisgos istället. Har inte överdrivet dåligt samvete för det, hon ska ju få en vilopaus, och de går i gräshagen igen och har det nog rätt bra.

Inga kommentarer: