onsdag 7 mars 2012

Hann inte ut i stallet idag, det körde ihop sig alldeles. Tur att jag har möjlighet att bara skicka ett sms och få maten gjord och boxen mockad.

Har missat lite i min veckoplanering, för imorgon kommer tandläkaren, och om han måste plegga kan jag ju inte rida efter (hinner inte innan). Och sen var det visst tävling på lördag och inte på söndag... där får man för att man är vanemänniska. Så om jag inte kan rida imorgon lämnar det bara fredag, dagen innan tävling. Bra planerat, verkligen. Nu ska jag ju visserligen bara rida 1 meter, avd B, mindre ansträngande än en hopplektion, så det går ju ändå.

Inspirerad av alla andra lägger jag ut min tävlingsplanering:

10/3 Botkyrka - 1 meter
24/3 Södertörn - 1 meter (och här är det slut på avd B:andet för vår del)
31/3 Pay & jump på Runsten - 1 meter och 1,10 (bäst att debutera på hemmaplan)

13/4 Runsten - 1 meter och 1,10 (inte helt säker på denna dock, kanske bara hoppar en klass, för på söndagen sen är det terrängträning, och terräng går först)
(21/4 Södertörn, proppen är inte ute, och vet inte om jag ska starta ändå)
28/4 Nynäshamn - startfälttävlan

eller
5/5 Nynäshamn - startfälttävlan
13/5 Runsten - fälttävlan (om jag inte tvingas åka till Island förstås)
19/5 Botkyrka - propp ej ute
27/5 - Mälarhöjden - propp ej ute, och någon av dem får jag ju välja bort.

9/6 Uppland - fälttävlan
14/6 Runsten - 1,10 kval (och kanske 1,20...)
och kanske
15/6 Runsten - 1,10 kval
om det inte blir
16/6 Enköping stilterräng

Sen är det inget mer förutom några fler stilterräng innan augusti, så då åker vi till landet och chillar i någon månad. Där kan jag å andra sidan rida lokaltävlingar den 24/6, den 7/7 och den 29/7. Om jag skulle vara sugen liksom...

2 kommentarer:

Rebecca Joli sa...

Ja fast det var nog inte så farligt som jag får det att låta ;) Men jag upplevde det så ju! :o Min pluttehäst! Hur ska hon kunna nå fram lixom :p

Att hon snubblade var ju ingens fel, och annars gick det faktsikt bara bra :) jag ska bara sluta vara så himla feg och våga rida lite mer i banhoppningen :)

Fast på tävling hade jag som sagt mycket hellre klämt in ett språng extra och fått lite tidsfel, feg som man är :0

Anonym sa...

Sv; Min pappa brukar bestämt hävda att 90% av allt hästfolk är idioter, jag har med tiden fått kapitulera och börja hålla med honom.. :( 800 riksdaler alltså. Man kan få jättebra hjälp med sin ridning för dem pengarna, för det är väl egentligen det man vill? Lära sig rida sin häst så bra som möjligt så man kan ha så roligt som möjligt med den?