fredag 24 september 2010

Det var för blött på gärdet för att kunna rida igenom programmet, så jag red det "i huvudet", fast rakt fram på vägen, och gjorde slutor istället för volter. Det gick ju bra det med. Utan gummisnodd också, för att känna på formen.

Åh alltså. Så fint som han gick idag har han ALDRIG gått förut. Började med en skrittrunda, sen trim på vägen. Övergångar skritt-trav med bara två tre steg mellan, sen galopp-skritt för att få ihop honom. Sen lite balanserad trav, och efter det lite balanserad galopp där han bytte för tanken. Han var så otroligt, himla, fantastiskt fin, jag kunde sitta helt still, och ge fina mjuka hjälper.

DET känns ju bra inför morgondagen! Fast jag gick just in och tittade på listorna igen, och de har inte svarat, men istället startar jag nu i andra klassen en halvtimme senare (?!), så då har jag redan bestämt att bara rida första klassen och åka hem sen.

Inga kommentarer: