tisdag 21 september 2010

Ska ju tävla dressyr i helgen, LB:2 och LB:3, så tog tillfället i akt och red igenom dem för min tränare igår på dressyrträningen. Jag måste, MÅSTE verkligen lära mig programmen ordentligt denna gång och inte bara tänka att jag ridit dem så mycket förut att de säkert sitter. Särskilt som de är ganska lika, på lång bana och med samma saker fast vid olika bokstäver, är som gjort för hopblandning.

Förra gången jag red dessa två på samma tävling så lärde jag mig programmen i bilen, på väg till tävlingen, medan jag körde. Needless to say så red jag fel i båda.

Han gick inte särskilt bra igår, eller jo han kändes riktigt riktigt fin på uppvärmningen, mjuk, lång och låg som jag vill ha honom då, men sen blev det lite mer pannkaka av det hela. Mycket för att det är svårt att rida igenom ett 60-program på 40-bana, det blir lite trångt då.

Och så VET jag ju att det kommer gå åt helsicke ändå, eftersom han inte har några dressyrnerver. Jag tycker heller inte att det är särskilt roligt att tävla dressyr, det är mest tävlandet jag är ute efter. Plus att klasserna imorgon är LB:2, LB:, och därefter LA:6, det är ganska säkert att anta att LB:3 kommer vara uppvärmningsklass åt många duktiga ekipage som ska rida LA sen.

LB:2 och 3 är för övrigt tråkiga program, iaf 2, 3:an är väl lite roligare. LA:3 är mitt favoritprogram, där händer det roliga saker hela tiden.

Idag får han vila, imorgon uteritt med mycket skritt, torsdag hoppträning (för min gamla tränare som har träningar en gång i månaden, så provträning nr två blir nästa torsdag istället), på fredag tror jag att vi åker till ridhuset och trimmar lite, på lördag är det tävling och på söndag blir det longering.

Inga kommentarer: