tisdag 21 september 2010

Trots att hästarna går på lösdrift så börjar jag alla dagar med att gå ner till dem, kolla igenom dem, skicka upp mer hö, ge B hans tillskott, kolla vatten, ge äpplen osv. Sen gör jag samma sak på kvällen, eller i samband med ridningen, vilket som kommer först. I morse spöregnade det, så då bestämde jag mig för att vänta med detta till senare, dvs när det slutat regna.

Och då får jag asdåligt samvete för det. Varför? De har mat, vatten (kom hem vid halv tio igår och fixade allt det då), tillskotten kan han få senare, de har skydd och han har (fodrat) regntäcke på sig. det går med andra ord ingen nöd på dem alls, det är en enda dag det rör sig om som de blir kollade senare än vanligt.

Varför kan jag inte bara släppa det då, stanna inne i värmen när jag ändå vet att de är okej?

Inga kommentarer: