onsdag 1 september 2010

Igår skrittade jag ut en sväng, och red sen upp på ett gärde för att trimma lite. Men det var lite för blött där idag, och blir lite för tungt, så red ut på lilla grusvägen istället och redan fram och tillbaka där, den är lagom mjuk nu. Kan i och för sig få bli lite mjukare ändå, men det är ju bra att träna på olika underlag, och jag red inte så länge.

De är ganska bra grusvägarna här omkring, det är inte så många som kör på dem, så även mitt i sommaren när det (förhoppningsvis) är torrt, är de okej i kanterna och i mitten. Nu red jag dock i spåren. Bra för öppnor/slutor och rakriktning när man har ett tydligt spår att följa. Avslutade med lite bytesträning, vilket inte uppskattades, men han gick å andra sidan väldigt fin förvänd, och lååångsam galopp... Hade inte med något spö, rider sällan med spö utanför träning, men när jag fick nog av fåneriet daskade jag till honom med handen bakom sadeln på den "nya" sidan, och då gick det minsann hur bra som helst att byta flera många gånger.

Åker till Stockholm ikväll för att jobba, och sen till Cypern på fredag, och är inte tillbaka förrän på söndag. Mamma får ha hand om hästarna, är lite orolig för det, inte för att hon inte skulle göra ett bra jobb, men för att F's ponny försvinner på lördag, och risken finns att B börjar vandra och hetsa upp sig, och då är det en hel vecka tills jag är åter igen.

Han får alltså vila i totalt nio dagar, men han har å andra sidan inte vilat något sammanhängande i sommar, inte ens när det var som varmast mer än några dagar här och där, så det kanske han kan behöva. Fast nu började det ÖSregna här, så jag tror nog han får vila i tio dagar...

Inga kommentarer: