torsdag 21 april 2011

Gårdagens irritationsmoment var för övrigt att jag var i Sthlm över dagen och lämnade alltså hästarna i 16-åringens vård. Hon hade visserligen mockat, vilket ju var snällt, men hon hade bara lämnat den fulla kärran i en box. Sen hade hon släppt ut hästarna i sina regntäcken, vilket möjligtvis behövs de där första timmarna på morgonen (jag släpper ut halv sex och då är det fortfarande bara någon grad varmt här), men sen framåt eftermiddagen var det 18 grader varmt här och att då gå i svart respektive mörkgrönt regntäcke var nog ingen hit. Plus att hon inte fyllt på vatten i hagen så de var enormt törstiga, och jag tycker faktiskt inte att det är något jag ska behöva säga till om. Jag är dessutom väldigt "okänslig" när det gäller hästarna, jag tror inte de dör av ändrade rutiner eller att saker inte görs på mitt sätt, men de grundläggande behoven vill jag faktiskt ska tillgodoses utan att jag dubbelkollar.

2 kommentarer:

Birgittas hästsida sa...

Läser 16-åringen din blogg?

Trasselkvast sa...

Oh nej. Då hade jag INTE skrivit om det utan bara sagt det till henne. Nu brydde jag mig inte ens om det - hör till extrema undantag att jag inte ska kunna ta dem själv.