söndag 24 april 2011

Har varit nere hos grannen på påsklunch i x antal timmar, och borde egentligen ha ridit därefter, men har suttit i solen och kisat och därmed fått huvudvärk, så jag låter bli. Har lite smått dåligt samvete över den dåliga kvaliteten på ridningen den här veckan, men å andra sidan börjar "allvaret" med träningar nästa vecka, och det kan vara skönt med en mjukstart.

Hästarna fick följa med upp till mig idag (bor in in skogen 300 meter från stallet), och gå i mina hagar där det finns i alla fall liiite gräs (det SER grönt ut, men det är ynkliga strån som kommit upp än så länge) - en trevlig omväxling för dem mot vinterhagen som de annars fortfarande går i som är mest bara jord.

Jag har inte släppt ihop dem, och hade väl inte tänkt göra det heller, utan resonerar som så att så länge de ser varandra så har de ändå sällskap. Det är inte min vanliga filosofi i ämnet, men eftersom ponnyn är här bara ett kort tag just under konvalecens så vill jag inte riskera att något händer honom. Hagen här uppe är mycket större än vinterhagen och jag har bara delat av den med strömlös tråd, så Tilly hade på något sätt lyckats ta sig över ändå medan jag var borta. Hon var mest bara sur på stackars Göran ändå, så jag förstår inte riktigt poängen, och hon fick vackert äntra sin egen del av hagen igen direkt.

Göran njuter av gräshage och stora ytor i fulla drag, och går åt andra hållet så fort jag visar mig; förmodligen tror han att så fort jag fångar honom är det slut på det roliga, och det har han förvisso rätt i också. Eftersom det fortfarande är noll-gradigt här på nätterna så får de stå inne, så nästa gång jag går ut och faktiskt fångar honom så går vi ju härifrån.

Tilly har lite svårt att slå sig till ro, hagen är för stor och hon ser inte Göran precis hela tiden, och då blir hon väldigt mammig och går och tittar efter mig hela tiden och blir märkbart nöjd när jag dyker upp. Men hon ska ju gå häruppe på det här viset flera gånger, så hon får härdas (fast mattehjärtat smälter just som nu när jag över datorns skärm tittar ut och ser att hon står och väntar på mig).

Inga kommentarer: