måndag 10 januari 2011

Dag 13 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst

* Positiv
* Gosig
* Söt
* Trevlig att hantera
* Fantastisk hopptalang





Bilden är från gårdagens promenad med Tilly, under vilken hon verkligen gick såhär precis hela tiden, nosen i backen som en hund. Hon lär ha stretchat överlinjen ordentligt i alla fall...

Jag rider inte alla dagar då jag hellre ser att hon råkar gå för lite än att jag överanstränger hennes rygg och rumpa, men vill heller inte att hon bara ska stå still under vilodagen, därav alla promenader. De ger möjligtvis inte så mycket motion, men de gör hur som helst att hon aktiverar musklerna som inte stelnar till - särskilt viktigt nu när det är mycket snö och hon mest står still i hagen. Dessutom så ger de en viktig fördel vad beträffar umgänge och hantering. Hon blir gosigare och trevligare för varje gång, vi befäster vår relation och gör lite allmänna ledarskapsövningar. Plus att med mig på backen så kan jag utsätta henne för "läskiga" saker som jag annars kanske skulle undvikit, miljöträning är aldrig fel.

1 kommentar:

Katrinne sa...

Fin bild! :)

Detta läger kanske är något för dig?!

Http://tillnastaniva.blogspot.com

MVH/ Katrinne