onsdag 5 januari 2011

Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit

Jag varierar mig oftast när jag rider, i alla fall vad gäller träns, bett och skydd, sadeln är ju antingen hopp eller dressyr. Just nu har hon ett gammalt skräpträns från Hööks vid ridning, med ett pannband med guldhjärtan på (jag har extremt många pannband, eftersom pannband är KUL). Att jag varierar tränsen beror på att jag varierar betten, och jag orkar inte flytta bett hela tiden så då har jag ett träns till varje bett istället. Tilly går dock nu bara på två olika bett, ett för ridning och ett för longering.

Sadeln är antingen en Santa Cruz hoppsadel eller en Prestige dressyrsadel. Jag har även fyra sadlar till, varav två ska säljas och en bara är en skräpsadel i syntet som är super att ha när det öser ner och man ska rida ute, och som har passat varenda häst jag haft, hjälpligt i alla fall. Den fjärde sadeln använder vi bara vid tolkning eftersom den har en liten smart ögla längst bak som man kan fästa linan i.

Det här är min hoppsadel, och ja, padden ska för tillfället ligga sådär långt upp för att avlasta ländmusklerna enligt sadelprovaren.


Jag rider lektion på fredag, då ska jag plocka på henne det rosa och se om någon kan fota lite.

Inga kommentarer: