måndag 3 januari 2011

Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Hon äter hösilage.

Funderade på att stoppa där, för det är sant, precis just nu. Hon HAR ätit lucernhack och betfor (för att få ner mineralerna) också, men lucernet tog precis slut och hon ratar just nu betforen, så då får hon inget annat. Det är ju inte direkt så att hon behöver annat heller med tanke på hur lite hon går.

Men nu har jag köpt havrefri musli istället som jag kan blanda med mineralerna så hoppas vi att hon äter upp dem i fortsättningen, plus selentillskott eftersom höet inte är analyserat och hon är rätt duktig på att pilla ut mineralerna.

Min förra häst gick ner sig bara man andades ordet "förändring" och var i allmänhet rätt svårfödd, så jag var lite nojig över att hon skulle vara likadan i början, men jag tror nog att det snarare är tvärtom och att jag inte behöver oroa mig.

Inga kommentarer: