lördag 21 maj 2011

Dagens tävling sorterar vi in i facket "träning" och nöjer oss med det. En spänd och ofokuserad Tilly kunde inte få ihop något på banan, och det slutade med att jag faktiskt bröt programmet efter första galoppvolten. Ingen som helst poäng med att sitta och gneta när hon så uppenbart inte hängde med, och träningen i att rida fram och sen rida in på banan hade vi ju ändå gjort. Jag nöjde mig med att rida en stor travvolt och sen en stor galoppvolt för att sen gå ut.

Det var halter där det skulle vara avbrott och galoppantydningar där jag bara skulle svänga, hon var helt enkelt överallt och ingenstans på samma gång. Men jag fick beröm av domaren både i det att jag valde att bryta och för att jag inte hetsade upp mig over hur hon betedde sig, jag satt liksom bara och väntade ut henne vid varje felsteg.

MEN! Framridningen vann vi i alla fall, för att sno ett uttryck av Birgitta - hon gick helt enkelt lysande där. Efter inledande spändhet och tittighet som jag också valde att vänta ut, så gick hon så bra som hon faktiskt aldrig gått förut, och det gör mig därmed givetvis på det stora hela väldigt nöjd med dagen. Hade hon gått så inne på banan hade vi legat och nosat på placering kan jag säga.

F följde med och fotade, bildbevis kommer, samt filmade, men den filmen tror jag vi lägger till handlingarna...

Inga kommentarer: