måndag 2 maj 2011

Gårdagens pass skulle bli ett enklare hoppass här hemma hade jag bestämt sen tidigare. Eftersom hon fick "vila" igår (vila inom citattecken eftersom hon ju knallade runt efter stackars Göran större delen av tiden och ägnade resten av tiden åt vildsint skuttande över hela hagens storlek) så tänkte jag att hon skulle vara lagom pigg och på tårna.

Det började halvkasst med att den runda jag tänkt skritta som uppvärmning var upptagen av tre miljarder bilar och hundar som tillhörde de (förbannade) vildsvinsjägarna (alltså, jag har INGET emot att de skjuter av de där jämrans vildsvinen, men vafan, inte precis vid min hästhage och inte precis varje dag!). Plus att det blåste halv storm, vilket sammanlagt med gårdagens skuttande borgade för en ganska trött häst när vi väl kom tillbaka till gärdet utanför stallet där jag ställt upp mina (sorgliga och hemmabyggda) hinder (varav hälften blåst omkull).

Jag är rätt bra på parenteser.

Så jag nöjde mig med lite trav och galopp i snygga cirklar, för att sen travhoppa ett kryss ett par gånger: Sen kom F ut med kameran i högsta hugg och då fick jag lov att hoppa lite högre och mer ordentligt så hon kunde fota, men Tillys uppmärksamhet var precis överallt utom på mig så när hon hoppat ett par språng fint så la jag av eftersom hon var så trött.

Idag är det dressyrlektion igen och jag hoppas hon sovit gott inatt så hon är på g till ikväll. Annars blir det sporrar på ;)

1 kommentar:

emma elfstrand sa...

tack för tipset! min ortoped säger att benet kommer att ändra vinkel allt eftersom vi ändrar ställning på stödskenan och bandaget. får hoppas att han har rätt!