tisdag 24 maj 2011

Nu har det hunnit ösregna och bli strålande sol en fem, sex gånger, så nu har jag bestämt att hon får gå utan täcke trots blåsten. De har ändå mycket skydd i hagen, och när jag kom ut så stod de just i en dunge och var inte alls blöta. Så vitt jag vet så klarar hästar dessutom kyla långt bättre än värme, och ska hon gå på betet sen tänker jag alls inte cykla dit i tid och otid och lägga på/ta av täcke.


Ett styck promenad har vi också gått. Jag måste ju träna mitt ben mer än jag gör, och ville heller inte att Tilly bara skulle stå så här dagen efter ett krävande pass, så då passade en promenad alldeles utmärkt. Kunde ha tömkört, men bestämde att en promenad över stock och sten (bokstavligt talat) var nog så bra. Göran är en ängel och står snällt och tyst kvar i vilken hage som helst som jag lämnar honom i.


Inga kommentarer: