måndag 18 juli 2011

Hunden var som vanligt med ner till stallet imorse och han brukar inte bry sig om regn. jag hade regnkläder på mig så mig bekom det inte, men när jag gick hemåt sen och det hällregnade så fick han faktiskt nog och sprang hem före mig. Det har aldrig hänt tidigare.

Min tro om att det skulle bli uppehåll efter några timmar visade sig vara felaktig, och trots att det är 18 grader här så fick jag dåligt samvete vid elvatiden efter fem timmars konstant hällregn och bad F som bor där nere vid hagen att gå ut och sätta på Tilly täcke ändå. Får se sen exakt hur varm hon är under det och därefter avgöra huruvida täcke ska på såna här dagar eller inte. JAG fryser ju inte, men så blir jag inte blöt heller.

Vilket osökt för mig in på nästa punkt - regntäcken. Jag har tre till Tilly, ett ofodrat, ett med tunt foder och ett med tjockare foder. Det ofodrade skulle man kunna tänka sig sätta på henne utan att behöva rusa till hagen om solen tittar fram, om det nu bara inte vore så att det är svart. Jag letar alltså efter ett ofodrat regntäcke i någon LJUS nyans. Tips?

Inga kommentarer: