onsdag 19 september 2012

Oj vad blöta vi blev idag. Brukar annars ha hyfsad tur med vädret tycker jag, är sällan vi hamnar mitt i regnet faktiskt. Idag började det regna precis när vi var klara för uteritt, men jag tittade på molnen och tyckte att det såg lokalt ut. Så hund, häst och jag red iväg på en ganska varierande ritt, där vi började med att klättra, fortsatte med trav på sandvägar och sen galopp i sandtaget. Jag hade tänkt gå asfaltsvägen hem, men då var det motorcrosscyklar i sandtaget som jag inte hade någon lust att gå förbi, så vi skrittade hem igen, ungefär samma väg, minus klätterbacken neråt.

Då började det regna igen, och SOM det regnade. Försökte styra in T under en gran, men att stå still på hemväg var inte populärt, plus att (den nyklippta) hunden satt på stigen och frös (idiot), så det var bara att genomlida. Det är väl i och för sig inte så farligt att rida i regn tycker jag, hjälmen gör ju att man slipper mycket av det obehagliga våta, men händerna blir så väldigt kalla.

Det inte bara regnade, det blåste också, massor, och det i kombination med trehundra rådjur och ekorrar gjorde att T blev ordentligt på tårna. Jag, som rider ut i dressyrsadel, eftersom vi inte ska rida så mycket i hoppsadeln, var inte så glad. Men vi klarade oss hem utan problem, lagom tills det slutade regna. Påminn mig nästa gång om att dagen efter en vilodag ska vi INTE rida ut, då ska vi trimma och ta vara på energin. Rida ut kan vi göra dagen INNAN en vilodag. Jag ska definitivt inte rida ut efter TVÅ vilodagar.

Har för övrigt hittat en ny stallplats också, men har inte meddelat nuvarande ställe än, så återkommer om det senare.

Inga kommentarer: