tisdag 11 september 2012

Samma fina väder idag, och jag var sååå sugen på att rida. Nu hann jag ändå inte, eftersom jag dels hade fler hästar att ta hand om idag, och dels hade bokat upp eftermiddagen. T fick vackert gå kvar i hagen och skrota, och det verkade hon rätt nöjd med.

Ridskolefoto var på tävlingen och fotade och har fått upp alla bilderna nu (2643 stycken...), och trots att jag sa till fotografen efter hoppmomentet att om han lyckats få någon bra bild så var jag imponerad, så hade han faktiskt det. Men den bästa fick han under terrängen - vi är precis på väg ner i vattnet, T har FULL fart framåt, öronen spikrakt framåt, och jag tittar redan på nästa hinder. Fångade känslan perfekt, T ser inte ett dugg bekymrad ut över att det snart kommer vatten, och jag bara håller i mig och styr (på nästa bild ser man att hon kommer hoppa över hela vattnet). Jag tänker inte köpa den, eller någon annan, för 99 kronor för en bild tycker jag är helt hysteriskt dyrt, men det är bild 390 från klass 3 om någon är intresserad.

T har för övrigt öronen spikrakt framåt på varje bild som tagits i båda momenten, och det syns verkligen att hon har kul. Det syns också att hon möjligen har lite för kul och att matte är avhängd större delen av tiden, men skitsamma, det gick ju felfritt ändå.

En annan sak med henne som jag är så väldigt nöjd med är att oavsett hur taggad hon är, och det var hon ju som bekant, så är hon hela tiden helt lugn att hantera. Visst, så hon står på bakbenen under dressyrmomentet, men så fort jag hoppat av kan jag binda henne vid transporten (dubbla säkerhetsåtgärder) utan några problem och fixa allt och brodda själv. Jag skickar henne på transporten utan problem mellan klasser och besiktningar, och hon står snällt och väntar tills jag ber henne gå ut igen, varpå hon igen står lugnt och blir iordninggjord, och taggar till först när jag sätter mig i sadeln. Det är precis allt jag letat efter i en häst.

Inga kommentarer: