fredag 28 september 2012

Provridningen igår gick faktiskt väldigt bra. Eller, det beror väl i och för sig på vad man menar med bra. Om man menar med bra att "hästen gick som en ängel och det såg asbra ut", så... nej. Om man menar med bra att "tjejen som red kunde rida någorlunda som utlovat och visste ungefär vad hon pratade om, och försökte även applicera det på mitt sto som låtsades inte förstå" så är det mer med verkligheten överensstämmande.

Nu är jag väl lite orättvis mot T också, som faktiskt inte är den typen av häst som låtsas eller myglar. Hon bara fattar inte helt enkelt, just för att hon inte fått de kraven ställda på sig tidigare som jag ställer nu. Plus att hon med största sannolikhet går och känner efter om hon fortfarande har ont, och den barriären kan, och FÅR, ta tid att komma över. Hon har börjat fatta den här sortens arbete med mig nu, men med en ny människa och på bett gick det inte lika bra.

Nöjd med tjejen hur som helst, men har ändå två andra provridningar kvar som jag kommer låta äga rum först.

Idag får hon vila, och jag är ridsugen så det kliar i fingrarna.

1 kommentar:

Maja sa...

S: Jag lärde mig det tidigare idag! Så himla surt, haha! Hade lätt gjort det om jag fattat att man fick..!
På Irland/England får man ju göra det upp till 1*..!