söndag 29 augusti 2010

Blev en lång skrittur (och en galopp i skogen) idag. Sista ridturen med F och hennes ponny, hon börjar gymnasiet och flyttar och tar med sig ponnyn. Shettisen får stanna här med mig och den andra lillponnyn. B ÄLSKAR sina flickor, men mest F's ponny, och han kommer nog bli väldigt olycklig över att hon försvinner... Är lite rädd att han ska tappa i vikt igen, för ganska precis ett år sen när jag köpte honom så fick han gå här i augusti och september på bete, och han tar inte förändringar så bra, utan rasade i vikt, och det är faktiskt först nu som han börjat se okej ut igen.

Så nu blir jag ensam på ridturerna och i stallet, det blir mindre kul. Nitton och jag har pratat om att flytta närmare Örebro, och då blir det ju inackordering som gäller. Fast jag tycker OM att ha eget stall.

B och M busar lite. Bilden är visserligen tagen i våras, men förutom att det är mer löv på träden så ser allt likadant ut nu. Ja, och M var smal då, det är hon INTE nu, trots munkorg. Liten ponny kommer direkt från ridskola, så för henne är MAT fortfarande viktigast i världen.

1 kommentar:

Fredrika Källström sa...

SV; Ja, det stämmer! Ligger ju här i Katrineholm, nära och bra! Och det är jätteroligt, både för hästar och ryttare! Har du provat du också? :D

Kram!