lördag 28 augusti 2010

Dagens tävling kännetecknades av tre saker:

1. Min häst behöver verkligen första klassen att hoppa till sig i. Han hoppar som en skadeskjuten kråka i första, och som ett lokomotiv i andra.

2. Jag hatar, HATAR, broddar. Jag hatar även att jag bara TÄNKER att "idag ska jag fixa med broddarna hemma innan vi åker, för att sen bara kunna skruva i gräsbrodden på plats", och inte faktiskt GÖR så. Det blir så lätt att man måste be random parkeringsman om hjälp med styrka då.

3. Mor min är oslagbar som hästskötare. Det tog tex bara två stycken "öh, kan jag få.. den där.. den där.. alltså.." innan hon kunde skilja på den där och den där.

Ett (klokt) stopp i första klassen, då jag red extremt på säkerhet eftersom jag inte fått ur och i alla broddar då och det blev lite halt i en linje, och ett nedslag i omhoppningen i andra när jag glömde bort vilket hinder av två som stod ihop som skulle hoppas med därpå följande vingel. Men ändå! Klockren grund, och snabb omhoppning. Nöjd!

Bilden är från en annan tävling tidigare i somras. Mamma filmade, så det blev inget fotat denna gång.

Inga kommentarer: