onsdag 25 augusti 2010

Hoppträningen ikväll blir inställd pga för mkt vatten på banan. Usch, ibland blir jag himla trött på att bo så långt ute i skogen som jag gör. Utbudet av träningar är minimalt, och det tar evigheter att ta sig till dem. Jag har tre tränare att välja mellan, en av dem har haft träningar ute nu, på ett ställe som det tar 45 min att ta sig till. Men hon går in nu, och det var bara idag och en gång till kvar, och det ridhuset hon är i under vintern tar det 1,15 att ta sig till, så det går ju bort.
En annan som var i ridhus 45 min härifrån förra vintern kommer bara ha träning där en gång i månaden nu, det går alltså också bort eftersom det är alldeles för sällan.
Sen finns det en till, i ridhus en timme härifrån, henne har jag dock inte tränat för någon gång, så innan jag provat vet jag inte om det är något att ha eller inte.

Tränar visserligen hoppning för min dressyrtränare också varannan vecka, men det är "bara" gymnastik- och lydnadshoppning. Visst kan jag träna hemma här också, men är inte samma sak som att träna för tränare, och snart blir det ju för hårt. Och just nu är det för mjukt.

Sånt kan få mig att lessna och vilja flytta, särskilt nu när F börjat gymnasiet och flyttar sig och sin ponny, då blir jag ensam med stallet och tre hästar. Ensamma fodringar, ensamma in- och utsläpp, ensamma ridturer...

Nej usch! Och nu sitter jag och väntar på ett uppehåll i regnet, men det verkar inte bli något av med det, så jag får väl dra på mig regnställ och rida i alla fall...

Inga kommentarer: