fredag 27 augusti 2010

Nä, gårdagens hoppträning kommer inte gå till historien som världsbäst direkt. Blev med så sent att jag fick hoppa in i den enda gruppen som hade plats, med en b-ponny och tre d-ponnyer... Och allt tar ju sån jäkla tiiiiid när det är små flickor inblandade, liksom framförhållning, vad är det? Visst, visst, alla har vi varit där, men är det för mycket begärt att när en hoppat klart ska nästa vara igång?

B kändes sådär, pigg och springig, men inte rapp, stark, men inte direkt framåt. Hoppade slarvigt och oengagerat... nu minns jag varför jag alla gånger föredrar utomhussäsongen. Hoppa i ridhus är inte optimalt med honom. Det positiva med gårdagen var faktiskt jag själv, min sits och mina vägar. Och att jag fick till bytena efter alla felsvängar, utom det första.

Nä, det glömmer vi, och så blickar vi framåt till på söndag då det är tävling. Utomhus! (På gräs...)

Idag regnar det inte, och solen tittar nääästan fram då och då, så jag kan inte bestämma mig för om jag ska skritta ut idag och låta honom vila imorgon eller tvärtom. Lutar åt uteritt idag, ska till Segersjö och titta på fälttävlan imorgon, så kanske är skönt att låta honom vila då.

Inga kommentarer: