torsdag 26 augusti 2010

Trimmade lite igår istället, ska hoppa för den andra tränaren ikväll. Igår var han ganska omöjlig, började med att skritta ut en runda, och tog med shettisen som sällskap, men hon hade ingen lust att följa med och stannade på halva vägen vid den andra grinden, så jag hoppade av och släppte in henne och fortsatte själv. Hade jag ridit själv från början hade han inte sagt så mycket, och det är inte så att han blir tossig såhär heller, men han gick och tittade efter dem precis hela tiden, även när jag kom ut på gärdet och började rida ordentligt.

Utåtställd i volten åt deras håll, och volterna var mer "på äggformen dubbla spår" än runda och följsamma. Matte hade inte så mycket tålamod med sånt heller, fy mig, för han går inte precis bättre när jag blir arg. Tidvis slappnade han av och rundade till sig, fick till och med till några fina byten på rakt spår, framåtbjudningen var det nämligen inget fel på. Men all in all en rätt kass runda, så jag la ner efter en halvtimme, då var han ändå riktigt svettig, för det är ganska tungt på gärdena nu i den blöta jorden.

Lycklig liten häst hade sen kapplöpning med sig själv uppför hagen mot den andra grinden där flickorna stod för en högljudd återförening. Ja gudars, en halvtimmes ensamtid, de kunde ju ha dött under tiden.

Inga kommentarer: