torsdag 19 augusti 2010

Hoppträning idag för Karin. Gick sådär tyckte jag, Karin tyckte dock att det gått framåt, men förra veckan hade jag en ännu bättre känsla. Sista rundan vi gjorde då gick fin-fint, han galopperade på men lyssnade ändå, jag fick fina språng och hängde med bra. Idag var han JÄTTESTARK, sprang och gapade hela tiden, han pajade till och med nosremmen för att han gapade så mycket.

Det är ett så himla jobbigt läge, han gapar ju för att han tycker att jag tar för mycket i honom. Men han är stark och springer bara på, och lyssnar varken på sits eller hand, och då MÅSTE jag ju ta tag i honom. Lägga en tiometers-volt funkar jättebra i tjugo meter, sen drar han igen. På slutet sprang han bara och gapade och slet tyglarna ur handen på mig som en annan jäkla ponny, och då är det sjukt svårt för mig att se något avstånd.

Inga kommentarer: