fredag 10 december 2010

Har varit i Sthlm på jobb igår och idag, och alltså fick hästen stå. I tisdags red jag ut en runda själv, dock var det så fasansfullt kallt att jag gav upp planerna på den längre tur jag tänkt ta, och red bara i en halvtimme, varav tio minuter i riktigt djup snö dock. I onsdags longerade jag ett pass i djupsnö, vilket hon naturligtvis tyckte var apjobbigt. Dock nyttigt, jag vill ju få upp henne i kondition med tiden så hon orkar bära sig. Muskler har hon redan, och jag undrar om hon inte håller på att bli lite rund?

Hon får ju fri tillgång på silage, samt ganska rejäl giva lucernhack för proteinets skull eftersom silaget inte är analyserat. Betfor också för att hon ska äta mineralerna. När hon blir riden fullt ut sen ska hon få kraftfoder också om det verkar behövas, men det får hon av naturliga skäl inte nu. Eftersom B var så svårfödd och rasade i vikt av alla möjliga och omöjliga orsaker är jag jättenojig över att hon ska gå ner i vikt också, men hon kanske är tvärtom och lägger på sig under vila. B gick ju ner av det. Är så svårt för mig att säga såhär kort tid efteråt, det behöver jag ju se hästen under längre tid för att kunna avgöra.

På tisdag är det (sista?) återbesöket hos John, då ska jag be honom kolla hullet på henne också.

Imorgon blir det "riktig" ridning, med sällskap, riktig inom citattecken eftersom ingen ridning ju blir direkt riktig utomhus den här tiden. Men rider man lite på gärdena går det ju att arbeta lite grann i alla fall. Med betoning på lite grann. Jag ska se om jag inte kan komma till ridhus med henne på söndag, vore ju bra att ha arbetat henne lite mer ordentligt under normala förhållanden innan återbesöket, för efter det är det ju dags för enbart avsuttet arbete i en vecka igen.

Inga kommentarer: