onsdag 29 december 2010

I måndags red jag också, på samma sätt i snön på gärdet. Jag har nu inget val eftersom det är lika mycket snö på ridbanan, och grusvägarna inte är så mycket plogade som skrapade (= isgata). Och eftersom nya bilen hävdat elfel så kunde jag inte åka till ridhus heller.

Hon kändes lite tröttare och lite segare, och protesterade lite i höger varv, inget allvarligt, men ändå tillräckligt för att få mig att misstänka att hon hade träningsvärk efter tre dagar i rad i snön. Därför fick hon vila igår medan jag åkte till verkstaden med bilen (som vid det laget givetvis ångrat sig ifråga om elfelet), och idag sedvanlig longering på vår upptrampade volt på gärdet. Hon kändes lite loj idag med faktiskt, därför nöjde jag mig med totalt 15 minuters arbete, inklusive skrittpauser. Hon avslutade dock superfint, rund och gungande trav.

Imorgon ska vi till sadelprovaren, som för omväxlings skull ska till ett uppvärmt ridhus, så då hoppas jag på att kunna känna igenom henne samtidigt. Jag har nämligen inga intentioner att prova ut någon ny sadel, utan hoppas att min känsla för att de jag har på henne nu passar bra faktiskt stämmer. Och så får jag prova att dra med nya bilen, det ska bli intressant.

Hade sällskap med mig idag och blev lite fotad och filmad, så får se om jag får ändan ur och får upp lite mer foton här.

Inga kommentarer: