lördag 11 december 2010

Igen, att man kan bli så lycklig över en liten ridtur i snön? Fast så liten var den kanske inte idag, vi skrittade först ut en knapp timme, och red sen i snön på gärdet i kanske tjugo minuter. Min plan var travvolter, men när jag provade att galoppera lite längs med kanten så gick hon så himla fint att det blev mer av den varan än traven. Lugn, fin, låg och bärig galopp i snön, ett par varv åt varje håll. Nu gick hon med gummisnodd hela ridturen, just för att hon ska hålla sig låg och arbeta mer igenom ryggen, och det fick precis den effekt jag önskade.

Underbart skönt känns det i alla fall att hon är så fin redan. Hon var varken det minsta svettig eller flåsig efteråt heller, till skillnad från min ridkamrats häst som var genomsvettig, så hon har nog bättre kondition än jag trott, och verkar heller inte ha förlorat så mycket av den av att bara skrittats så mycket.

Nu är ridbanan plogad, så imorgon ska vi se om det går att rida där, jag hoppas det, så kan jag lägga lite tryck på henne redan där och se vad hon säger om det. Jag vill ju kunna RIDA också.

Inga kommentarer: