söndag 5 december 2010

Tänk att man kan bli så lycklig över en ynka liten ridtur i snön. Skrittade en liten runda på kanske tjugo minuter, sen red vi separata volter i snön på ett gärde i någon kvart. Hon var lite spänd då grannens helveteseländen till skällande hundar gjorde sitt bästa för att få upp sina lungor ur bröstet 100 meter därifrån, men efter ett tag slappnade hon av och lyssnade bättre.

Började i vänstervarvet, och när det fallit på plats provade jag i höger, och det gick galant. Kunde till och med galoppera lugnt i båda varven, och även om hon inte gick på tygeln i högergaloppen så sökte hon sig i alla fall neråt till slut, och då bröt jag genast av. Kunde även ta in henne på mindre volt i höger varv och flytta henne lite utan några protester, kunde även plocka upp henne i formen några steg här och där utan motstånd.

De sista varven gick hon stadigt i form, fint och runt, och frustade. Kul! Körde hem lite som på moln, för jag hade faktiskt inte förväntat mig att det skulle märkas sån skillnad så fort, så jag är lycklig. SURT bara att träningarna gör uppehåll nu redan den 13e och därefter är det inget på en månad. Det är ju verkligen nu i början jag skulle behöva hjälp så jag gör rätt direkt och inte behöver ändra om något i januari.

Imorgon är det ju dressyrlektion, men jag ska inte rida den än, utan kör den från backen med tömkörning. Är usel på det, och är alltid trevligt med någon kunnig som visar och ger råd.

Inga kommentarer: