lördag 30 oktober 2010

B är rätt gosig ibland ändå. Jag har - för ovanlighetens skull - el på i hagen, eftersom ponnyerna smet häromdagen, och Tilly (sexåringen får heta så, det påminner dessutom om hennes tidigare smeknamn) är ju ny och vet inte riktigt än var gränserna går. Plus att F tagit hem sitt sto under höstlovet.

SAMTLIGA hästar har lyckats gå in i staketet minst en gång var. Jag har dessutom superstark el på, just av denna anledning. B lyckades dock nudda staketet när jag ledde honom in i kedja, som låg runt nosen på honom = gjorde nog väldigt ont.

Ergo är grinden väldigt läskig. VÄLDIGT. Så läskig att in- och uttag numer är förknippade med visst besvär i form av hysteriska hästar. Och jag har bara ett kedjegrimskaft, så jag tappar minst en häst om dagen.

Ikväll så pratade jag lugnande med B (som tycker att grinden är ALLRA mest läskig) hela tiden, och han vände så snällt runt, trots att shettisen stod i vägen hela tiden. När vi var färdiga så gick vi iväg mot stallet, och han gav upp den djupaste suck jag hört och la huvudet på min axel och gned in sig ända tills vi var inne.

Mysig!

Har dessutom flyttat runt dem lite i stallet nu eftersom de är fem mot de vanliga tre, och B står numer i andra änden av stallet, lite avsides, men i en enorm box jämfört med hans vanliga som bara är precis godkänd, vilket han inte är så förtjust i, han gillar rutiner han. Men idag gick han snällt in självmant medan jag stod kvar och släppte lös shettisen, vars box man måste gå igenom för att komma till B's box (ja, stallet är hemmabygge så det skriker om det, men hästarna trivs).

Inga kommentarer: