onsdag 20 oktober 2010

Red korta skrittsvängen innan jag gick ner på gärdet idag, den tar ca en kvart och är lagom uppvärmning. Började med lite galopparbete, gick över till att rida på åttvolt och byta galopp. Det gick väl sådär eftersom han gärna förekommer mina hjälper när jag byter varv, och då har jag ju inget stöd att ge, och då byter han bara fram, eller så gör han ett massivt hopp rakt upp och byter så (iofs rätt kul att sitta på honom när han gör så ;)

Fortsatte med att hoppa litet hinder på ca 60 cm på volt, fokuserade på avståndet, gick sen över till ett 90 cm-hinder och gjorde samma sak. Fick en så himla bra känsla idag! Han hoppade fint, och jag kunde bedöma avståndet bra, kunde även lägga upp tempot utan att han blev lång och ändå behålla avståndsbedömningen. Jag BORDE verkligen hoppa hemma oftare.

Avslutade med galopp i rund form nerför en grusad väg som är ca 500 meter. Travade tillbaka och la ner honom, galopperade samma väg tillbaka, och sen skrittade jag hem på långa tyglar, alldeles lagom långt för att varva ner.

Inga kommentarer: