tisdag 19 oktober 2010

Hopp/markarbeteslektionen igår blev en renodlad hopplektion, med fokus på anridning på korta avstånd. För första gången så kände jag att JAG hade kontroll på min kropp, jag kunde följa med och sprången kändes klockrena, för MIG. Tyvärr hade B en sämre dag och han har hoppat bättre om man säger så. Jag fick inte ihop honom ordentligt på uppvärmningen och inte ens vänstersidan som annars är hans bästa kändes särskilt bra. I den hörn jag lyckades jobba igenom honom ordentligt fick vi fina språng, annars kändes han mest sju mil lång.

Hade tänkt fortsätta på gårdagens tänk idag och hoppa lite mer, låga hinder, men korta avstånd, men det regnar och jag tror jag skippar det och tömkör honom över studs/cavaletti istället på raka spår, det blir så blött och halt på gärdet när det regnar. Imorgon ska det inte regna (...) så då passar väl uteritt bra, vi brukar rida ut på onsdagar. På torsdag ska det snöa...

Är mer och mer och mer sugen på idén med en häst till. Jag vill också helst att saker och ting ska hända NU när jag väl tänkt fram dem, tålamod är inte min främsta gren direkt.

Inga kommentarer: