måndag 25 oktober 2010

Jo, det blev sexåringen, lånar på prov en månad, funkar det så blir det längre. Stod fint i släpet hem, dunkade bara lite när vi blev omkörda av långtradare och många bilar, men det har jag full förståelse för. Hon var dessutom van att åka med fast lucka bak, och jag har (min älskade) gardin, så då lät det väl mer än hon var van vid.

Hon verkar okomplicerad nog i hanteringen, äter hö som en shetlandsponny eftersom hon stått stallad på ridskola (där ju maten är det viktigaste i livet), men det kanske lugnar ner sig när hon inser att det kommer mer så fort det tar slut. Bryr sig inte om de andra hästarna alls, har hälsat på dem och sen var det bra med det. Hon går i egen liten hage i hagen och verkar nöjd med det.

Har träning ikväll för min dressyrtränare, då tar jag med henne istället för B så får vi se vad hon tycker om det, och vad tränaren säger (hennes ord är lag för mig).

Inga kommentarer: