onsdag 27 oktober 2010

Hoppträningen gick över förväntan, men inte ligger hon på en sexårings nivå inte. För mig ska en sexåring, som är korrekt matchad och inriden och inte haft föl, kunna gå LA-dressyr och 110 hopp. Och då lägger jag mig ändå lågt vad hoppningen beträffar.

Hon HOPPAR, det gör hon, och hon har sjukt positiv inställning, jag kom efter i ett särdeles kråkigt hopp och hon fick ett ryck i munnen, men tio meter senare var öronen ändå fram och spetsade.

Så, hon hoppar allt, tittade inte på något, brydde sig inte om att det var ett nytt ridhus och nya hinder, det är positivt.

Negativt är ju att hon, även om hon hoppar, just hoppar så... fel? Ingen avståndsbedömning, ingen avvägning, hopp rakt upp och rakt ner.. visste jag inte bättre skulle jag säga att hon knappt blivit hoppad förut.

Det var KUL, inget snack om saken, och när jag kunde hänga med (vilket var svårt eftersom hon hoppade av lite hur som helst) så fick vi fina språng. Men om hon fortsätter såhär och det inte bara är ringrostighet, så är vi ändå tillbaka till att jag måste utbilda, istället för att jag som jag vill får en häst som JAG kan lära mig på.

P&J på lördag, får se hur hon går då. Sen vila söndag och hopp/markarbete för min dressyrtränare på måndag.

Inga kommentarer: