fredag 22 oktober 2010

Hoppträning igår, och han kändes alldeles osedvanligt motsträvig på uppvärmningen. Gick och tittade på allt och alla under skritten, och struntade mestadels i vad jag ville att han skulle göra (böjde och flyttade sidvärts). Han är nog lite stel och trött, han går fortfarande på lösdriften tills om två veckor då han flyttar och går inne (fast i utebox) på nätterna.

Men sen när vi satte igång och hoppa så blev han fin, reglerbar och hoppade fina språng som jag kunde följa med i. Hoppade en liten bana på slutet, med hinder på volt, kort diagonal, en linje med tre hinder med ett galoppsprång mellan varje (kul! sa B!) och så en fristående ganska bred oxer.

Just oxern fick vi ett missförstånd på i slutet (men han hoppade ändå, duktig häst), och landningen måste ha blivit väldigt konstig, för jag knäckte till ryggslutet på något sätt. Kunde inte ligga på rygg i natt för att jag inte kunde räta på den ordentligt, känns precis som ett lättare ryggskott (det har jag haft ett rejält en gång förut, vill aldrig mer ha, INGENTING fungerar då). Känns fortfarande, men inte så farligt, det går väl över. Idag blir det uteritt, i snön. Imorgon tävling, om det inte snöat för mycket, för då avanmäler jag.

Inga kommentarer: