onsdag 20 oktober 2010

Blev ingen tömkörning igår, spöregnade hela dagen. Jag lovade mig själv i vintras att det här med ridningen alltid skulle vara kul, vilket innebär att om det är risigt väder eller något annat någon dag då jag planerat att rida eller tömköra så hoppar jag över det helt enkelt. Ja, det är klart, regnar det småspik en vecka i sträck så rider jag ju ändå, men en enstaka dag här och där bryr jag mig inte om.
Eftersom jag inte har tillgång till ridhus utan att åka transport minst en halvtimme på risiga vägar så rider jag alltid ute på något gärde om jag ska rida dressyr eller hoppning här hemma. Ridhus kommer jag bara till för träningarna (och tävlingar).

Kommer troligtvis flytta B till ett annat stall med helinackordering över vintern, där finns bara ridbana, men ridhus på tio minuters transportavstånd, vilket ju gör att man kan vara mer spontan med ridhusridande. Tyvärr har de mycket sämre ridvägar där, vilket är tråkigt. Finns egentligen bara en enda runda man kan rida om man inte vill rida jättelångt (och då måste man ändå rida på samma runda dit och hem), och sånt blir jag uttråkad på på ett par dagar.

Tänkt hoppa åttan i em, och imorgon ska jag åka och provrida två hästar på samma ställe, en sexåring och en treåring. Är väl inte direkt jätteintresserad av treåringen, men han står som sagt på samma ställe och när jag ändå ska dit kan jag ju passa på att prova. Man vet ju aldrig.




Tyckte detta såg riktigt ruggigt ut imorse... Ligga ner på marken nu?

Inga kommentarer: